Ontwerp van nautische verkeers- en bediencentrales

Ontwerp van nautische verkeers- en bediencentrales

Ontwerp van nautische verkeers- en bediencentrales

De verandering van lokale naar centrale uitvoering van verkeersmanagement en brug- en sluisbediening gaat gestaag door. De voordelen zijn 24/7-dienstverlening, efficiënte inzet van personeel, betere samenwerking op de vaarwegen, uniformering van werkprocessen, betrouwbaarder aankomsttijden en werken in teamverband aan een gemeenschappelijk doel; om er een paar te noemen. Maar waar start je als je een centrale wilt ontwikkelen of de huidige centrale wilt moderniseren?


Van visieontwikkeling tot en met realisatie: ErgoNautica geeft advies, stelt functionele specificaties op en maakt ontwerpen op verschillende human factors-onderwerpen. 

  • Visie op de centrale: basisfunctionaliteiten, benodigde ruimtes/ werkplekken en ruimtebeslag
  • Ontwikkelen van de bedienfilosofie
  • Ontwikkelen van de taken, taakverdeling en werkprocessen
  • Ontwerpen van de dimensies en indeling van de operationele ruimte
  • Ontwerpen van de werkplekken
  • Specificeren en/ of ontwerpen van grafische user interfaces
Rijkswaterstaat

‘Jorrit neemt op een rustige, heldere en vooral respectvolle manier projectbetrokkenen mee in ons innovatieproject. Zo geeft hij niet alleen het gevraagd human-factorsadvies, maar draagt hij ook op waardevolle manier bij aan verandermanagement.’

Karin de Jong, thematrekker veiliger bedienen bij Rijkswaterstaat

Resultaat

Als resultaat ontvangt u Functionele Programma’s van Eisen, 3D-ontwerptekeningen, (virtuele) mock-ups, ontwerpspecificaties en/of clickable prototypes, waarmee architecten, softwareontwikkelaars en meldkamerleveranciers de ontwerpen kunnen realiseren.

Specifieke projecten: Port of Amsterdam, Port of Rotterdam, Provincie Fryslân, Provincie Noord-Holland,

Provincie Zuid-Holland en Rijkswaterstaat.


Ik kom graag in contact

Klik op de knop hieronder om contact met ons op te nemen.